• صفحه اصلی
  • >
  • توانبخشی
  • >
  • رئیس سازمان بهزیستی کشور: فعالیت ۷۳ مرکز غیردولتی کودکان کم‌شنوا و ناشنوا در ۳۱ استان کشور

رئیس سازمان بهزیستی کشور: فعالیت ۷۳ مرکز غیردولتی کودکان کم‌شنوا و ناشنوا در ۳۱ استان کشور

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور آئین گرامیداشت هفته ناشنوایان با اشاره به فعالیت ۷۳ مرکز غیردولتی کودکان کم‌شنوا و ناشنوا در ۳۱ استان کشور، گفت: در حال حاضر ۳ هزار و ۱۰۵ کودک کم‌شنوا و ناشنوا از خدمات این مراکز بهره‌مند می‌شوند؛ همچنین ۳ هزار و ۶۸۹ دانشجو ناشنوا مورد حمایت مستقیم بهزیستی کشور هستند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور، آئین گرامیداشت هفته ناشنوایان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.

«انوشیروان محسنی‌بندپی» معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در آئین گرامیداشت هفته ناشنوایان با طرح سوالی مبنی بر اینکه برای ارتقاء حقوق انسانی ناشنوایان چه نقشه راهی در پیش داریم، گفت: ناشنوایی یکی از شایع‌ترین معلولیت مادرزادی است که بهزیستی در دولت تدبیر و امید استراتژی پیشگیری، شناسایی به موقع و مداخلات بهنگام را در دستور کار خود قرار داده است؛ بطوری که ۸۲ درصد پوشش غربالگری شنوایی‌سنجی شدند.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به فعالیت ۷۳ مرکز غیردولتی کودکان کم‌شنوا و ناشنوا در ۳۱ استان کشور، گفت: در حال حاضر ۳ هزار و ۱۰۵ کودک کم‌شنوا و ناشنوا از خدمات این مراکز بهره‌مند می‌شوند؛ همچنین ۳ هزار و ۶۸۹  دانشجو ناشنوا مورد حمایت مستقیم بهزیستی کشور هستند.
معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ثبت ۲۱۵ هزار فرد دارای معلولیت ناشنوایی در سامانه بهزیستی کشور، گفت: امیدواریم با تصویب لایحه بازنگری قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در مجلس، زبان اشاره ثبت رسمی شود.

منبع: سازمان بهزیستی کشور

۱۳۹۶/۰۶/۲۸